چه اطلاعاتی قبل از خرید چسب نیاز است بدانیم؟

خرید چسب

همه چیز درباره چسب ها ( تاریخچه، نحوه استفاده و خرید چسب)

با کمی توجه به اطراف خود متوجه می شوید که بیشتر اجسام در اطراف ما از چسبها ساخته شده اند اجسامی مثل گوشی موبایل ، صفحه لپ تاپ ، کفشهایی که به پا داریم و حتی دیوارهای اطرافمان از چسب ساخته شده اند بنابراین برای خرید چسب نیاز است که اطلاعاتی نسبت به آن داشته باشیم.

تاریخچه چسب

گذشته این ابزار به انسانهای غارنشین برمی گردد که ۷۰۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برای محافطت از نقاشی های روی دیوار از مخلوطی از صمغ درختان و خاک سرخ استفاده می کرده اند. با گذشت زمان و ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مصریان از چسب مایع در وسایل چوبی خود استفاده کردند. در سال ۱۷۰۰ میلادی اولین کارخانه در هلند تاسیس شد و نهایتا چسب با شکل و فرم امروزی تقریبا از سال ۱۹۳۲ در آمریکا به وجود آمده است..

چسب چیست؟

به ماده غیر فلزی که قادر است دو سطح را تحت تاثیر نیروهای بین مولکولی خود ماده و نیروهای چسبندگی بین سطح و ماده به هم وصل کند را چسب می گویند یا به عبارتی آنها ترکیبی از مواد گلیمری هستند که در حالت عادی شکل مایع دارند ولی در اثر گذشت زمان یا عملیات خاصی به حالت جامد در می آیند.

چسب

طبق تعریف و شکل بالا دو نیرو برای درک عملکرد چسب باید توضیح داده شوند: نیروی بین مایع و سطح و نیروی بین مولکولی خود چسب، هر دو ناشی از ساختار شیمیایی و نیروهای بین مولکولی هستند که نیروی ناشی از اتصال مولکولهای چسب و سطح باعث نگه داشتن سطح و نیروهای بین مولکولی خود مایع باعث شکل گرفتن مایع می شود.

نحوه استفاده از چسب

برای اینکه چسب بهترین عملکرد را داشته باشد باید قبل از استفاده سطوح مورد نطر را به خوبی برای اتصال آماده کنید. تمیز کردن و آماده کردن سطح برای استفاده اگر به خوبی انجام نشود تمامی زحمات شما برای انتخاب و خرید چسب و هدفی که دارید از بین می رود. مرحله آماده سازی شامل سه بخش است:

۱– تمیزکاری سطح

۲- عملیات پیش از استعمال

۳- عملیات پس از استعمال

که دو مورد آخر برای چسبکاریهای حرفه ای و مشاغل خاص است که برای بهترین عملکرد باید انجام شود و قبل از چسبکاری باید لایه نازکی از روی سطح که در اثر زنگ زدی یا هر اتفاق دیگر به وجود آمده باید از روی سطح برداشته شود که بسته به جنس سطح عملیات متفاوت است و مثلا برای سطوح فلزی از پاشش ماسه روی سطح استفاده می کنند و برای پس از خشک شدن هم کارهایی مثل کاهش زبری سطوح است.

انواع چسب

چسبها دارای مدلهای مختلف با کاربردهای مختلفی هستند. بعضی از آنها به همه کاره معروفند که خود آنها می توانند فوری یا غیر فوری باشند. بعضی دیگر با توجه به جنس سطح فقط کاربرد دارند برای مثال چسب چوب یا آهن یا شیشه فقط برای همان سطوح کاربرد دارند که در خرید چسب باید به جنس سطح، جنس چسب و کارایی آن دقت شود.

انواع چسب

هدف اصلی سایت ۲۰ابزار از ارائه این مقاله آشنایی حداکثری شما با انواع چسب و کاربرد آنهاست تا متناسب با نیاز خود اقدام به خرید انواع آن کنید و به این منظور از محصولات ما در قسمت چسب فروشگاه اینترنتی ۲۰ ابزار دیدن فرمایید.

برای خرید اینترنتی چسب با کمترین قیمت بازار و کیفیت تضمین شده از فروشگاه اینترنتی ۲۰ابزار بازدید کنید و انواع چسب خود را به صورت عمده و خرده از این فروشگاه تهیه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *