آشنایی بیشتر با انواع ظروف یکبار مصرف

ظروف یکبار مصرف

شاید زندگی روز مره ما به ظروف یکبار مصرف وابستگی شدیدی پیدا کرده است و کمتر کسی می تواند بگوید که از استفاده از این ظروف اجتناب می کند. بسیاری از خوراکی هایی که از سوپر مارکت ها، رستوران ها خریداری می کنید یا در مهمانی ها و نذورات خود استفاده می کنید داخل ظرف یکبار مصرف به شما ارئه می شود.

پرمصرف ترین و ارزان ترین نوع ظروف یکبار مصرف همین ظرف های پلاستیکی است که برای مثال شما لبنیات مثل ماست را به دفعات خریداری و استفاده می کنید. این ظروف نیز خود به دو دسته تقسیم می شوند. ظرف هایی که برای مصارف سرد فقط مناسب است و ظروفی که برای مواد و مایعات داغ نیز قابل استفاده است.

البته نا گفته نماند که در هر صورت کمتر استفاده کردن از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف از هر نوع آن هم برای سلامتی مفید است و هم به حفظ محیط زیست کمک می کند. همانطور که می دانید طروف یکبار مصرف فومی یا پلاستیکی بر پایه مواد شیمیایی و نفتی ساخته شده اند. پس توصیه ما کمتر استفاده کردن از این ظروف مگر در مواقع ضروری است. انواع ظروف پلاستیکی و کاربرد آن ها را به اختصار و ساده برای شما بیان می کنیم.

ظروف پلاستیکی یکبار مصرف

ظرف یکبار مصرف pp : این علامت را اگر در انتهی ظرف یکبار مصرف به خصوص لیوان یکبار مصرف مشاهده کردید بدانید که مختصر polypropylene، پلی پروپیلن ، است. این علامت نشان می دهد که شما می توانید مایعات و غذاهای گرم را با خیال نسبتا آسوده مصرف کنید که البته همانطور که گفته شد فقط در مواقع ضروری. لیوان های یکبار مصرف و ظرف ماست را از جمله کاربردهای این نوع می توان دانست.

ظرف یکبار مصرف ps : اگر با این علامت در کف ظرف یکبار مصرف مواجه شدید بدانید که مخفف polystyrene، پلی استایرن ، است. به هیچ وجه از این دست ظروف یکبار مصرف را برای مایعات داغ و غذاهای داغ استفاده نکنید چرا که به شدت در اثر گرما سرطان زا هستند. در موارد مصارف خنک هم فقط در موارد ضروری استفاده شود. این مدل در قاشق و چنگال و فوم های تک پرس و دو پرس غذا استفاده می شود.

ظروف یکبار مصرف LDPE : این علامت مخفف Low-Density Polyethylene است که به معنای پلی اتیلن کم چگالی است. در ظروف پلاستیکی قابل انعطاف مثل سس خوری یا ظرف شیر استفاده می شود. و خطری برای سلامتی تا کنون اعلام نشده که داشته باشد ولی در هر صورت تا حد امکان از ظروف شیشه ای یا فلزی در منزل استفاده کنید.

ظروف با علامت HDPE : ظرف هایی با این علامت که مخفف High-density Polyethylene به معنای پلی اتیلن با چگالی بالا است. که تحمل دمایی بالایی دارد و خطری تا کنون در استفاده از آنها گزارش نشده است. در بسته بندی شیر و در موارد غیر خوراکی مثل اسباب بازی کودک استفاده می شود.

ظرفهای با علامت PET : ظرفهایی که این علامت را دارند از پلی اتیلن(Polyethylene) ساخته شده اند.این ظروف به شدت در دمای بالا سرطان زا هستند و فقط در مواردی که یکبار مصرف باشند مثل پک سس یا بطری یکبار مصرف آب استفاده می شوند. این ظروف نباید جلوی نور خورشید یا تحت حرارت قرار گیرند.

یک نوع پلاستیک دیگر هم وجود دارد که در ساخت ظروف به کار نمی رود. با نام Polyvinyl Choloride یا پلی وینیل کلراید است. این ماده در اثر حرارت به شدت گاز سمی و سرطان زا تولید می کند و از مهمترین استفاده های آن پلاستیک داخل خودرو است به همین دلیل است که در فصل گرما اگر خودرو زیر نور آفتاب پارک بوده توصیه می کنند شیشه ها برای مدتی باز بماند تا گاز پلاستیک داشبورد و سایر قسمت ها خارج شود.

توجه: تمامی محصولات پلاستیکی را در نظر داشته باشید که پس از مصرف از زباله ها تفکیک کنید و برای بازیافت ارسال کنید.

ظروف گیاهی یکبار مصرف

طروف یکبار مصرف گیاهی

این مجموع علائم و انواع مختلف ظروف پلاستیکی بود که سعی شد تا به نحو آسان و مختصر برای شما گفته شود. نوع دیگر ظروف یکبار مصرف که مورد تایید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است و مصارف خوراکی در آنها ضرری برای سلامت انسان و محیط زیست ندارند. به این ظروف یکبار مصرف ظرف های گیاهی گفته می شود.

ترکیبات اصلی طروف یکبار مصرف گیاهی بر پایه نشاسته است که این نشاسته می تواند از ذرت، گندم و یا حتی سیب زمینی تهیه شده باشد. برای اینکه نشاسته در اثر ریخته شدن مایعات و غذا به داخل آن از هم نگاشد در تولید این ظروف از روغن های گیاهی موم زنبور و یا گلوتن به خاطر خاصیت آب گریزی آنها استفاده می شود. پس در این صورت این نوع ظرف ها هم از نطر سلامتی و محیط زیستی تایید شده اند و هم از نظر مقاومت و دوام بهتر از ظروف پلاستیکی هستند.

محصولات گیاهی با تنوع بالا شامل تک پرس و دو پرس انواع دیس انواع لیوان و کاسه و بشقاب و کارد و چنگال و قاشق تولید می شوند. در صورتی که به سلامت خود و خانواده خود و محیط زیستتان اهمیت می دهید توصیه ما استفاده از این دست محصولات به جای ظروف پلاستیکی است. کیفیت و دوام و حس سلامت را با ظروف پیاهی می توانید تجربه کنید.

ظروف کاغذی یکبار مصرف

طروف کاغذی یکبار مصرف

دسته دیگری از ظروف یکبار مصرف ظروف کاغذی هستند که البته رایج ترین و به نوعی اصلی ترین نوع آن ها لیوان ها و بشقاب های کاغذی هستند که آن ها هم طبیعی هستند و برای سلامتی ضرری ندارند ولی از قیمت بالایی برخوردار هستند.

این امکان در فروشگاه ما وجود دارد که طرح دلخواه خود را با هماهنگی به شماره های پشتیبانی وبسایت ارسال کنید تا روی لیوان های کاغذی چاپ شود و به عنوان یکی سورپرایز در مراسم های خود از این لیوان ها با طرح دلخواه خود استفاده کنید.

ظرف-یکبار-مصرف-آلومینیومی

ظروف یکبار مصرف آلومینیومی

این مدل از ظروف به صورت ظرف های تک پرس و دو پرس رایچ هستند با درب های جداگانه کاغذی. هنوز ضرری از جانب این گونه ظرف ها گزارش نشده است به جز اینکه مقداری از آلومینیوم موجود در ظرف جذب غذا می شود و میزان زیاد آلومینیوم برای بدن در بلند مدت ضرر دارد.

فروشگاه اینترنتی ۲۰ ابزار سعی دارد انواع ظروف یکبار مصرف را با کمترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان و به صورت عمده در اختیار فروشندگان غزیز قرار دهد. ولی توصیه ما همچنان به استفاده از محصولات گیاهی است که تیم اینترنتی ما هم تلاش می کند انواع این نوع محصولات را با کمترین قیمت برای شما عرضه کند تا با توجه به نیاز خود از فروشگاه اینترنتی ۲۰ابزار خرید عمده و جزیی کنید و لذت خریدی آسان و به صرفه را با خرید ظروف گیاهی یکبار مصرف و سایر ظروف یکبار مصرف تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *