آشنایی با انواع بتن کن و چکش تخریب رونیکس

انواع هیلتی رونیکس

بتن کن چی بخرم چکش تخریب چی بخرم؟

آشنایی با انواع بتن کن و چکش تخریب رونیکس

همیشه در هنگام انتخاب و خرید دریل بتن کن و چکش تخریب این سوال برای شما پیش می آید که بتن کن چی بخرم یا چکش تخریب چی بخرم. در اصطلاح عامیانه به هردوی این موارد هیلتی نیز گفته می شود. با مطالعه این مقاله بهترین بتن کن های رونیکس را بشناسید و خرید نمایید

در این مقاله ضمن اینکه کارایی و کاربرد هرکدام ازین ابزارهای صنعتی مورد بررسی قرار می گیرد تا هنگام خرید به شما کمک کند برند رونیکس نیز برای شما معرفی و انواع مدل های این مارک معرفی می شوند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

همیشه بحث تفاوت بتن کن و چکش تخریب موضوع مهمی بوده است وانتخاب بین چکش های تخریب و بتن کن ها برای برخی افراد تصمیم دشواری است.

اما قبل از خرید، این مقاله را بخوانید تا با مزایا و معایب بتن کن و چکش تخریب و کاربرد هرکدام آشنا شوید.

 

مقایسه بتن کن و چکش تخریب

شباهتها:

هردوی این ابزارها عمل تخریب کردن گچ، بتن، آسفالت و غیره را به همراه مته یا قلم انجام می‌دهند.

به طور کلی بتن کن وچکش تخریب در وزن های سبک تفاون آنچنانی ندارند و اگر فقط هدف تخریب باشد بهتر است از بین چکش های تخریب یک مورد را انتخاب کنید ولی در کل بتن کن ها کارایی های بالاتری دارند.

تفاوتها:

۱)چرخش:

چکش تخریب صرفا برای تخریب استفاده شده و هیچ نوع چرخشی ندارد و ازین جهت برای سوراخکاری استفاده نمی شوند اما بتن کن ها مانند مته عمل کرده و چرخشی مثل دریل دارد، از این رو بتن کن ها می‌توانند شبیه یک دریل پر قدرت برای ظریف کاری ها و کارهای سبک تر نیز عمل کنند.

۲)قدرت:

موتور چکش های تخریب بسیار قدرتمند تر است چرا که صرفا برای تخریب طراحی شده‌اند بنابراین باید توان و قدرت بالایی داشته باشند‌. اما بتن کن ها برای کارهای ظریف و سبک تر طراحی شده‌اند بنابراین نیازی به موتوری به قدرتمندی موتور پیکورها ندارند.

۳)هزینه:

معمولا بتن کن ها نسبت به پیکورها ارزان تر هستند چرا که پیکورها مجهزتر و پیچیده تر هستند و هزینه ها بر اساس میزان قدرت موتور، نوع بدنه و نوع موتور یعنی اجزای داخلی آن شامل آرمیچر، بالشتک ها و تک تک اجزای داخلی ابزار تعیین می‌شود.

۴)نحوه استفاده:

حتما باید راحتی استفاده برای خرید در نظر گرفته شود حمل و نقل آسان (وزن کمتر، حمل آسان‌تر)، خوش دست بودن ساختار بدنه، نصب سیستم ضد لرزش و دیگر امکاناتی که بر روی یک ابزار نصب شده تا به کاربر کمک کند در مدت زمان طولانی بدون خستگی از دستگاه استفاده کند.

 مزایای بتن کن :

۱. یک بتن کن حالتهای مختلف زیر را می تواند داشته باشد:

الف) حالت سوزاخکاری معمولی:

کار اصلی هر دریلی برای سوراخکاری را بتن کن ها انجام می دهند و با انتخاب مته مناسب می توانید اقدام به سوراخکاری متریال های مختلف بکنید.

ب)حالت سوراخکاری چکشی :

این حالت برای سوراخ کردن مصالح ساختمانی سنگین مثل بتن استفاده می شود چرا که با چرخش عادی دریل ها این عمل امکان پذیر نیست و باید ضرباتی هم در حین چرخش وارد شود که به این عمل سوراخکاری چکشی نیز گفته می شود.

ج)حالت تخریب:

در این حالت تخریب های سبک نیز با بتن کن ها قابل انجام است

د)حالت خلاص کن

این حالت نیز در هنگام گیر کردن دریل داخل مصالح کارایی دارد

۲. ارائه‌ی مدل های شارژی یا بیسیم، که در هر مکان بدون امکانات برقی هم قابل استفاده خواهند بود.

۳. مدل های مختلف با تعدا شیار متفاوت:

■SDS PLUS (چهار شیار)

■SDS MAX (پنج شیار)

■HEX ( شش گوش)

□ مزایای چکش تخریب:

تخریب ساختمانها و متریالهای سنگین با بتن کن ها کار عقلانی نیست و فقط برای تخریب های جزئی و کم از بتن کنها باید استفاده کرد ، پیکورها با ایجاد ضربات سنگین و به تعداد بالا باعث تخریب متریال می شود . مدل های مختلف چکشها برای تخریب های سبک، سنگین، نیمه سنگین و همچنین فوق سنگین استفاده می‌شوند که با عنوان های چند کیلویی می توان به قدرت تخریب آنها پی برد.

هرگاه سوال اینکه بتن کن چی بخرم یا چکش تخریب چی بخرم در ذهن شما ایجاد شد حتما قبل از خرید موارد زیر را در نظر داشته باشید و مواردی نیز پس از خرید باید مورد توجه قرار گیرند.

۱. سیستم ابزارگیر بتن کن ها (چهار شیار یا SDS PLUS ، پنج شیار یا SDS MAX و شش گوش یا HEX) ، که بین این ها سیستم پنج شیار ابزارگیر قدرتمندتری است و کاربردیترین است.

۲.در مواردی که موتور براشلس یا بدون ذغال ندارند با توجه به این‌که‌ چندوقت یکبار زغال ها باید تعویض شوند باید جای قرارگیری ذغال از جنس کائوچو باشد و روی سطح آن با فیبر نسوز پوشیده شده باشد تا از گرمای بیش از حد و سایش و تغییر شکل دادن دستگاه جلوگیری کند پس هنگام تعویض حتما باید به صورت اصولی و توسط فرد خبره اینکار انجام شود.

۳. هرچقدر توان دستگاه بیشتر باشد و یا قدرت تخریب بر اساس وزن آن محصول بیشتر باشد گرانتر و البته دستگاه قویتری نیز هست.

۴.کابل دستگاه باید در برابر گرما، خوردگی و اصطکاک مقاوم باشد و همچنین بدنه این نوع دستگاه به خاطر کار در شرایط سخت تخریب باید دوام بالایی داشته باشد.

با در نظر گرفتن همه موارد فوق توصیه فروشگاه اینترنتی بیست ابزار به خرید برند رونیکس است چرا که علاوه بر تنوع بالا گارانتی معتبر خدمات مادام العمر نیز دارد و احیانا در صورت خرابی به راحتی در نمایندگی های رونیکس قابل تعمیر است

تشخیص بتن کن رونیکس از چکش تخریب رونیکس:

بتن کن ها با کد ۲۷ و چکش های تخریب با کد ۲۸ شروع می‌شوند. و دو عدد بعدی معمولا بر اساس عمق سوراخکاری و تخریبی ‌که می‌توانند انجام دهند نامگذاری می‌شود. که به اکثر مدل های رونیکس در این مقاله اشاره می‌شود‌.

انواع بتن کن رونیکس

 ۱) تقسیم بندی بتن کن بر اساس سایز ابزارگیر:

الف)سایز ۲۶ میلیمتری

۱. دریل بتن کن ۲۶ میلی‌متری- ۸۰۰ وات- ۳کیلویی کد ۲۷۰۱

۲. دریل بتن کن ۲۶ میلی‌متری- ۷۲۰وات- TOPLINE کد ۲۷۱۲

۳. دریل بتن کن ۲۶ میلی‌متری-سه نظام خور- ۸۵۰وات- NEW کد ۲۷۱۳

۴٫ دریل بتن کن ۲۶ میلی‌متری- ۸۵۰وات- ۳کیلویی  کد ۲۷۲۵ و ۲۷۲۶

ب) سایز ۲۸ میلیمتری

۱. دریل بتن کن ۲۸ میلی‌متری- ۸۵۰وات- ۳ کیلویی کد ۲۷۰۰

۲. دریل بتن کن ۲۸ میلی‌متریNEW کد ۲۷۱۰

۳.  دریل بتن کن ۲۸ میلی‌متری- ۱۲۰۰وات- ۵کیلویی کد ۲۷۲۹

پ)سایز ۳۲ میلیمتری

دریل بتن کن ۳۲ میلی‌متری NEW

ت) سایز ۴۰ میلیمتری

۱.دریل بتن کن ۴۰ میلی‌متری- ۱۲۵۰وات- ۷کیلویی کد ۲۷۴۰

۲. دریل بتن کن ۴۰ میلی‌متری-۱۲۵۰وات- TOPLINE کد ۲۷۴۱

۳. دریل بتن کن فوق صنعتی ۴۰ میلی‌متری-۱۳۵۰وات- TOPLINE کد ۲۷۴۲

ث) سایز ۵۰ میلیمتری

دریل بتن کن ۵۰ میلی‌متری-۱۷۰۰وات، ۱۰کیلویی کد ۲۷۵۰

۲) بر اساس وزن و قدرت تخریب

 در دسته بندی دیگری بتن ها را می توان به این صورت قرار داد که کدهای ۲۷۰۰و ۲۷۰۱ و ۲۷۱۰ و ۲۷۱۱ و ۲۷۱۲ و ۲۷۱۳ و ۲۷۲۴ و ۲۷۲۵ و ۲۷۲۶ جزو بتن کن های سبک به حساب می آیند و ۳ کیلویی گفته می شوند و کاربردی تر و پرمصرفتر برای مشاغل و در منزل هستند. کدهای  ۲۷۲۹ و ۲۷۳۲ و ۲۷۳۶ و ۲۷۰۷ جز بتن کن های نیمه سنگین و ۵ کیلویی به حساب می آیند و در آخر کدهای ۲۷۴۰ و ۲۷۴۱ و ۲۷۴۲ که ۷ کیلویی اصطلاحا گفته می شود جزو بتن کن های سنگین هستند و مواردی مثل ۲۷۵۰ که ده کیلویی به حساب می آید فوق سنگین است.

انواع چکش تخریب رونیکس

چکش های تخریب سبک ترین آنها از ۶ کیلویی شروع می شود که کد ۲۸۰۶ است کد ۲۸۱۱ یک چکش تخریب ۱۱ کیلویی و کدهای ۲۸۱۴ و ۲۸۰۱ مدل های ۱۴ کیلویی و چکش T2815 پانزده کیلویی به حساب می آید و مدل های فوق سنگین ۲۸۱۸ و ۲۸۳۰ به ترتیب ۱۸ و ۳۰ کیلویی هستند که جزو قویترین چکش تخریب های رونیکس به حساب می آیند

نکته: همه‌ی بتن‌کن‌های و چکش های تخریب رونیکس، دارای کیف BMC ضد ضربه و مقاومی هستند که سلامت ابزار شما را در برابر وارد شدن  ضربه و فشار تضمین میکند.

بهترین بتن کن های رونیکس:

این سه مدل را می توان بهترین بتن کن های رونیکس و محبوب ترین آنها دانست که در این بین نیز با هزینه کمی بیشتر دریل بتن کن ۲۷۲۶ رونیکس را می توان بهترین دریل بتن کن رونیکس دانست که در فروشگاه اینترنتی بیست ابزار نیز با بهترین قیمت قابل خریداری است. همچنین برای اطلاع از قیمت انواع بتن کن رونیکس و چکش تخریبهای این برند روی عبارت ضربه بزنید. امیدوار هستیم با مطالعه این مقاله پاسخ سوال بتن کن چی بخرم یا چکش تخریب چی بخرم را به دست آورده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *